Uczniowie klas czwartych zrealizowali zadania projektowe, których rezultatem było zapoznanie się z układami narządów w organizmie człowieka. Uczniowie w ciągu kilku tygodni mieli znaleźć odpowiedzi na następujące pytania: Czy Twoje ciało przypomina dom? Co nadaje Ci kształt i chroni Twoje ciało? Co porusza Twoim ciałem? Dlaczego musisz się dużo ruszać i uważać na to co jesz? Co się dzieje z jedzeniem, które zjadasz? Dlaczego musisz oddychać? Dlaczego płynie w Tobie krew?
Praca metodą projektu jest jedną z tych metod, która najsilniej angażuje uczestników do pracy. Pozwala na swobodne działanie oraz samodzielne podejmowanie decyzji. Łącząc w sobie różne metody i techniki uczenia się uczniowie podejmowali wiele rodzajów aktywności, dzięki którym realizowali wskazane zagadnienia m.in.: przez stworzenie lapbook'a i plakatu, nagranie filmu, przygotowanie inscenizacji, prezentacji multimedialnej oraz wykonanie modelu. Dzięki podejmowaniu samodzielnych decyzji uczniowie sami zadecydowali, w jakich grupach chcą pracować oraz w drodze głosowania wybrali liderów zespołów. Rolą nauczyciela jest wsparcie uczniów i towarzyszenie im w procesie odkrywania, które niesie za sobą wzloty, ale również chwile zwątpienia i bezsilności, które określamy mianem "czarnej godziny". Każdy z zespołów doświadczył chwil słabości, które są naturalnym następstwem długoterminowych działań. Przezwyciężenie tych ciężkich momentów doprowadziło czwartoklasistów do realizacji założonych celów oraz podsumowania projektu poprzez samoocenę oraz ocenę koleżeńską. Uczniowie mieli za zadanie wypełnienie ankiety, w której dzielili się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi wybranej metody pracy, współpracy z rówieśnikami, ich zaangażowania oraz pomysłowości. Zapraszam na fotorelację.