Uczniowie naszej szkoły brali udział w zajęciach na podstawie scenariuszy pochodzących z platformy eduESA, m.in.: "Coś wisi w powietrzu", "Wstrzymaj oddech, SMOG-talk!". E-lekcje w formie zabawy zapoznały uczniów z problemem zanieczyszczenia powietrza i jego przyczynami. Czwartym klasom towarzyszył sprytny Detektyw Pozytywny, który przeprowadził uczniów przez następujące zagadnienia:
- Coś wisi w powietrzu – sprawa dla detektywa!
- Powietrze bywa zanieczyszczone
- Kilka faktów o smogu!
- Niska emisja – główne źródło zanieczyszczenia powietrza w Polsce!
- Największy problem to pyły zawieszone PM10, PM2,5
- Normy czystości powietrza – co to takiego?
- Smog i zdrowie – smog na ławie oskarżonych!
- Prawidłowe zachowania podczas smogu to…
- Nie jesteśmy skazani na smog!
Klasy siódme, dzięki samodzielnej pracy poznali fakty i mity dotyczące smogu oraz wpływ zanieczyszczeń powietrza na zdrowie człowieka przez realizację poniższych zagadnień:
- Powietrze bywa zanieczyszczone
- Smog w skrócie
- Największy problem to…
- Normy czystości powietrza – co to takiego?
- Niska emisja – główne źródło zanieczyszczenia powietrza w Polsce!
- Czy wiesz, że…? Fakty i mity
- Wpływ smogu na nasze zdrowie
- Prawidłowe zachowania podczas smogu
- Nie jesteśmy skazani na smog!
Poza częścią teoretyczną uczniowie klasy czwartej przeprowadzili doświadczenie, dzięki któremu sprawdzili jak powstaje smog. Natomiast klasy 7 wykonały prace plastyczne dotyczące zanieczyszczeń powietrza. Dzięki montażowi czujnika smogu na elewacji budynku naszej szkoły, uczniowie w drodze na lekcje i do domu mogli sprawdzić jaki jest stan powietrza.