Koło informatyczne.
Innowacja pedagogiczna „Informatyka z duszkami – proGRAmowanie w Scratchu".
Innowacja pedagogiczna "Ozoboty na start".
Udział w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym „Bóbr”.
Udział w ogólnopolskim konkursie Informatyczny Puchar Beskidów.
Udział w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym w ZST w Rybniku.
Udział w ogólnopolskim konkursie InfoSukces organizowanym przez WEEIA Politechniki Łódzkiej.
Regulamin szkolnej pracowni komputerowej
Postanowienia ogólne:
- Przebywanie w pracowni komputerowej dozwolone jest wyłącznie w obecności na uczyciela prowadzącego zajęcia.
- W trakcie zajęć uczniowie wykonują wyłącznie zadania zlecone przez nauczyciela.
- Wykorzystanie sprzętu komputerowego znajdującego się w pracowni do gier komputerowych jest niedozwolone.
- Obowiązkiem ucznia jest dbanie o porządek i higienę na powierzonym stanowisku pracy oraz przestrzeganie przepisów BHP.
- Bezwzględnie zabrania się spożywania w pracowni jedzenia, picia, żucia gumy oraz wnoszenia odzieży wierzchniej.
- Zasobami sprzętowymi i programami zarządza opiekun pracowni (administrator). Zabrania się zmieniania ustawień pulpitu.
- Uczniowie mają obowiązek używania wyłącznie własnych kont/folderów w sieci komputerowej.
- Nie wolno przechowywać plików o treści sprzecznej z ogólnie przyjętymi normami moralnymi.
- Nie wolno tworzyć oraz eksperymentować z programami wirusowymi, niszczącymi zasoby programowe i sprzętowe.
- Zabrania się instalowania w pracowni oprogramowania przyniesionego z zewnątrz oraz wgrywania/korzystania z danych przyniesionych na swoich nośnikach (CD, mp3, pendrive i in.). Wszelkie zadania/prace przechowujemy na swoim koncie pocztowym (w chmurze).
- Dostęp do Internetu można uzyskać jedynie za wyraźną zgodą nauczyciela prowadzącego zajęcia.
- Zabrania się zmieniania stanowiska pracy oraz przemieszczania się po klasie bez wyraźnej zgody nauczyciela.
- Zabronione jest obrażanie uczuć innych użytkowników przez wysyłanie niegrzecznych listów, wiadomości oraz zdjęć.
Czynności do wykonania przed rozpoczęciem zajęć:
- Przed przystąpieniem do pracy, użytkownik zobowiązany jest sprawdzić sprawność sprzętu na swoim stanowisku pracy.
- O zauważonych usterkach należy bezzwłocznie poinformować nauczyciela prowadzącego zajęcia lub administratora sieci.
- Dostosować stanowisko pracy do swoich potrzeb (wyregulować krzesło i nachylenie monitora).
Czynności do wykonania po zakończeniu zajęć:
- Po zakończeniu zajęć należy uporządkować swoje stanowisko pracy. Komputery wyłączamy jedynie na prośbę nauczyciela.
- Za wszelkie uszkodzenia wynikłe z nieprzestrzegania regulaminu i przepisów BHP lub ze świadomego działania ucznia odpowiedzialność materialną ponoszą rodzice.